Master Degree - ICT

Innovative Management for Communication and Infomation Technology Public Policy

Innovative Management for Communication and Infomation Technology Public Policy

นวัตกรรมการจัดการนโยบายการสื่อสารสาธารณะและสารสนเทศ

มุ่งเน้นการเรียนการสอนการศึกษาแนวคิดด้านนิเทศศาสตร์หรือการสื่อสาร ที่ถูกนำไปประยุกต์ใช้กับงานด้านการตลาดที่เรียกกันว่า การสื่อสารการตลาด (Marketing Communication) ซึ่งเป็นการบูรณาการแนวคิดและวิธีปฏิบัติของงานด้านการตลาด การสื่อสารแบบบูรณาการ อาทิ โฆษณา ประชาสัมพันธ์ กิจกรรมพิเศษ สื่อใหม่ และสื่อสังคม เพื่อให้เกิดมิติใหม่ในการทำงานด้านการตลาดที่มีการสื่อสารเป็นตัวนำที่สำคัญ ซึ่งนำไปสู่การประสบความสำเร็จขององค์กร

Image

career opportunities

โอกาสในการประกอบอาชีพ

- Senior Communication Specialist
- Public Relations Officers
- Marketing Communication Officer and Marketing Communication Researcher
- Editors
- Journalists and news reporter
- Lecturers and academic experts in Communication Arts
- Researchers

Course Structure

# Courses Plan A (Thesis) Plan B
1 Foundation Courses Non Credit Non Credit
2 Core Courses 15 credits 15 credits
3 Major Courses 9 credits 9 credits
4 Selective Courses - 9 credits
5 Independent Study - 3 credits
6 Thesis 12 credits -
7 รวม 36 credits 36 credits
ND 4000 Foundation for Graduate Studies
Introduction to Thai politics and administration, economics, business and society.Administrators’ ethics.Academic ethics.Personality, physical and mental health enrichment.The constitution of the Kingdom of Thailand.Thai language for communication.Academic report writing.Sufficiency economy and development.
LC 4001 Reading Skills Development in English for Graduate Studies
Essential grammar for the development English reading skills.Types of sentence, main sentences and supplementary clauses. Basic knowledge for the learning and improvement of English reading skills of academic texts and articles with special emphases on different types of reading comprehensionsuch as reading for main ideas, summation, interpretation, contextual reading, skimming, sentence and paragraph association, and analytic reading.
LC 4002 Integrated English Language Skills Development
Integrated development of the four basic skillsof academic English: listening, speaking, reading and writing.
CM 6001 Communication Theories
This course will provide students with an understanding of communication theories and concepts, roles, meanings and elements. Students enrolled in this course will gain insight into communication theories at all levels including intrapersonal communication, interpersonal communication, organizational communication, intercultural communication, mass communication, persuasive communication and information and communication technology, practice as well as the relationship between theory/research and practice.
CM 6002 Digital Media and Information Technology
พัDevelopment of different types of media and communication technology. Broadcast and motion picture technology. Printing technology. Computer technology. Telecommunications technology. Wireless communication network. GPRS Technology. Broadband Technology. Telephone network technology. Roles and influence of media and modern information technology to consumers.
CM 6005 Communication Research Methodology
Research design and planningwith special emphasis onboth quantitative and qualitative research processes.Formulation of research framework, literature review, population and sampling size, development research tools, data management, data analysis, discussion of research findings.Research proposal and research findings writing practice.
CM 6006 Integrated Communication Management
Students will learn the concepts, principles and theories of communications management and integrated communications through various communication methods and channels such as interpersonal communication, advertising, public relations, mass media, social media, digital media and other innovative media. By the end of the course, students will be able to design integrate strategies to achieve maximum efficiency as well as establishing organization’s identity, facilitating communication in organization and strengthening marketing communications.
CM 6007 Creativity and Storytelling
This course will provide the concept of positive phycology that boosts creative ability. The course will illustrate the different mental thinking systems, creative methods, and creative processes together with the notions of storytelling. These combination knowledge are essential aspects and beneficial in facilitating any communication project in relation to cultural, social, economic, and political developments.
CM 7001 Innovation Management and Strategic Marketing Communication
Concepts and theories in innovation management and marketing management. Marketing communication principles and strategies. Policy analysis and implementation. Promotion of creative strategic management of organizational benefits. Guidelines for the formulation of organizational indicators.
CM 7021 Innovative Brand Management, Corporate Image and Reputation Management
The action plans in various stages of the brand in the context of social, economic and cultural importance of multicultural brand. Branding Brand valuation Including the re-branding And corporate reputation Using electronic communication within and outside the organization.
CM 7022 Consumer Insight and Insight Discovery
Theory of consumer buying decision process. And the factors that influence the buying decisions of consumers. The analysis of consumer behavior To contribute to the strategic marketing communications. Creating a relationship marketing And managing customer relationships. The process of planning and design, and consumer research. To access a profound consumer groups.
นน 7107 การศึกษาเฉพาะเรื่องทางนิเทศศาสตร์
หัวข้อ ประเด็น หรือกรณีศึกษาที่น่าสนใจเกี่ยวกับนิเทศศาสตร์และนวัตกรรม
นน 7108 สัมมนานวัตกรรมการจัดการการสื่อสารแบบบูรณาการ
การวิเคราะห์ การสังเคราะห์ และการอภิปรายแลกเปลี่ยนนวัตกรรมขององค์ความรู้ ความคิด การปฏิบัติงานการสื่อสาร จากกรณีศึกษาการจัดการการสื่อสารแบบบูรณาการขององค์กรต่างๆ รวมทั้งแนวโน้มของแนวคิด กลยุทธ์ กลวิธี ในการประยุกต์ใช้นวัตกรรมการสื่อสารแบบบูรณาการในอนาคต ผ่านประสบการณ์ของนักวิชาการและนักวิชาชีพทางด้านการจัดการการสื่อสารแบบบูรณาการ และสาขาที่เกี่ยวข้องที่มีชื่อเสียง
นน 7109 การสื่อความหมายข้ามภาษาในสื่อบูรณาการ
หลักการและเทคนิคของการสื่อความหมายของเนื้อหาจากภาษาหนึ่งไปยังอีกภาษาหนึ่งอย่างเหมาะสมสำหรับการใช้ในสื่อมวลชน โดยเน้นภาษาไทยและภาษาอังกฤษ รูปแบบและการเลือกใช้ภาษาที่ต่างกันสำหรับองค์ประกอบต่างๆของสื่อแต่ละประเภท ทั้งสื่อดั้งเดิมและสื่อใหม่
นน 7110 การสื่อสารระหว่างวัฒนธรรมอาเซียน
ภูมิหลังทางสังคมวัฒนธรรมและอัตลักษณ์ของกลุ่มประเทศประชาคมอาเซียน การรับรู้มโนทัศน์ทัศนคติ ค่านิยมของสังคมประเทศประชาคมอาเซียน แนวคิดและบทบาทของการสื่อสารระหว่างวัฒนธรรม การเลือกใช้เครื่องมือการสื่อสารให้เหมาะสมกับวัฒนธรรมของแต่ละประเทศ ค่านิยมทางสังคม อุปสรรคและการแก้ปัญหาการสื่อสารระหว่างวัฒนธรรมอาเซียน
CM 9000 Independent Study
Research on the topic or issue of a student’s interest which addresses an important social issue(s) that has direct or indirect impact on all sectors and all levels of the society from individual, family, community, nation, overall society and world society.
CM 9004 Thesis
Students select a topic of their special interest in the fields of communication arts and communication innovation for individual study and research under close supervision and guidance from their thesis advisor(s). This may include enrolment in certain theoretical courses that the thesis advisor(s) deem appropriate. Students must submit a research proposal and pass a thesis defence.

Semester

  • Semester 1 August to December
  • Semester 2 January to May
  • Semester 3 June to July

  • Mon-Fri: 09.00 AM to 04.00 PM.
  • Sat and Sun: 09.00 AM to 04.00 PM.

Tuition Fee

Regular Program 1,500 Baht per credit (Total Course Fee, approximately 94,300 Baht)
Special Program 6,000 Baht per credit (Total Course Fee, approximately 237,700 Baht)
Special Program (English Coursework ) 12,000 Baht per credit (Total Course Fee, approximately 441,700 Baht)